Page 14 - VERBORGEN PARELS | VERRASSEND RIVIERENLAND
P. 14

SpeerpuntAgribusiness
          Speerpunt Economie & Logistiek
          SpeerpuntRecreatie & Toerisme



          Bouter Group




          Plaats: Culemborg
          www.boutergroup.com


          Koopt u wel eens Goudse kaas van Albert Heijn-huismerk? Dan is die kaas gerijpt en
          verpakt in het pakhuis van de Bouter Group aan de Rolweg in Culemborg, net zoals
          alle andere Hollandse en buitenlandse kazen die Albert Heijn onder eigen merk
          verkoopt. De Bouter Group is een innovatief familiebedrijf uit 1890 dat sinds 2010
          deel uitmaakt van de A-ware Food Group. De ontwikkelingen bij de onderneming
          staan niet stil: vanaf 2013 maakt de Bouter Group ook tapas (vestigingen in Woerden
          en Almere), een jaar later ontving de firma het predicaat ‘Koninklijk’ en in 2017 en
          2018 is het pand in Culemborg uitgebreid en vernieuwd. Bij de Bouter Groep gaan
          traditie, vernieuwing en groei hand in hand.








          CLM Onderzoek & Advies




          Plaats: Culemborg
          www.clm.nl


          CLM Onderzoek & Advies is een kennis- en adviesbureau met expertise op het gebied
          van duurzame landbouw en gezonde voeding. Vanuit Culemborg werken zo’n 25
          professionals voor een reeks aan opdrachtgevers, zoals supermarkten, agrarische
          organisaties en overheden. De rapporten en adviezen van CLM verdwijnen niet in een
          bureaula, maar hebben impact in de wereld van de agribusiness. Zo werken boeren
          en voedingsbedrijven in heel Europa aan biodiversiteit met een tool die CLM heeft
          ontwikkeld. En ook de ‘Bee Deals’ (afspraken tussen bijvoorbeeld supermarkt Jumbo
          en fruittelers om bijvriendelijke maatregelen te nemen) komen uit de koker van het
          Culemborgse adviesbureau. Of neem de duurzame Weetwatjeeet-tomaten  - het
          concept is door CLM bedacht.















          14     VERRASSEND RIVIERENLAND   |  100 verborgen parels in de regionale economie
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19